امروز: دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 برابر با 29 آوریل 2024

سه مدال رنگارنگ‌ حاصل تلاش ورزشکاران مینابی در مسابقات  فرهنگی ورزشی "یل وتیر وتندرجنوب وجنوب غرب کشور

میناب نیوز :  ورزشکاران مینابی در مسابقات  فرهنگی ورزشی "یل وتیر وتندرجنوب وجنوب غرب کشور سه مدال رنگارنگ کسب کردند.

   به گزارش  میناب نیوز ، پنجمین دوره  جشنواره  مسابقات  فرهنگی –ورزشی "یل وتیر وتندرجنوب  وجنوب غرب کشور به میزبانی شهرستان سپیدان استان فارس  که  از عصر روز 12 شهریور ماه جاری در استان فارس و شهرستان سپیدان  با شرکت 120 ورزشکار زن ومرد از هشت استان کشور ، شامل هرمزگان، خوزستان ، کهگلیویه وبویر احمد ،لرستان ، کرمان ، چهارمحال وبختیاری ،فارس وبوشهر به مدت 2روز با همکاری فدراسیون بازیهای بومی و محلی جمهوری اسلامی ایران،اداره کل ورزش و جوانان استان فارس،شهرستان سپیدان وهئیت بازیهای بومی و حلی استان فارس و شهرستان سپیدان آغاز شده بود  به کار خود پایان داد.

در این جشنواره  تیم اعزامی استان هرمزگان  متشکل از 7 ورزشکار روستایی از شهرستان میناب  از روستاهای حکمی ،ملاجماتی و تالار  تواستند با کسب یک طلا،یک نقره و یک برنز  و دو جایگاه پنجمی و ششمی سفیران لایقی برای ورزش روستایی  هرمزگان در این مسابقات سراسری  کشوری باشند. هفت استان یا شده هرکدام  با یک تیم وفقط فارس با دو تیم الف و ب ، در  این دوره از مسابقات شرکت داشتند .

ورزشکاران  روستایی حاضر در  این دوره از مسابقات در رشته های سوارکاری ،تیراندازی ،کشتی ، الختر (رما زا)، ومچ اندازی با هم  در دو بخش آقایان و بانوان به رقابت پرداختند.

در این جشنواره  ورزشکاران هرمزگانی در رشته های الختر (رمازا)بازیکنان روستاهای ملاجماتی و تالار باغگلانی،ذاکری و اعتمادی درکشتی سنتی با شال محمد رضا مرادی و دانیال وفادار در تیر اندازی با کلانشینکف علی میرزایی  از روستای حکمی ودراسب سواری  امیر حسینی حکمی از روستای حکمی  به سرپرستی  اسحق برخوردار زاده مسئول برگزاری مسابقات  بومی و محلی هیئت بازیهای بومی و محلی استان هرمزگان و نمکپور مربی این ورزشکاران در یک بخش بدون حضور بانوان هرمزگانی فقط در بخش آقایان  با دیگر رقیبان خود از استانهای یاد شده به رقابت پرداختند.

در کشتی سنتی با شال محمد رضا مرادی در منفی 85 کیلو گرم  توانست  با درخشش در این رشته در مقابل کشتی گیران بنام لرستانی و چهار محال بختیاری و فارس میزبان  که از کشتی گیران بنام کشوری بودند  خوش بدرخشد و در این وزن  در جایگاه دوم  کشوری قرار بگیرد و نایب قهرمانی این دوره از پنجمین جشنواره فرهنگی و ورزشی یل ،تیر و تندر را به نام خود و استان هرمزگان ثبت نماید.

در سنگین وزن نیز دانیال وفادار  وجود مصدومیت شدید از ناحیه کمر مسابقات خود را با حریفان ادامه داد و با یک برد در دور اول در دورهای دوم و سوم این رقابتها  نتواست  جایگاهی بهتر از پنجمی را به هرمزگان به ارمغان آورد

تیم اعزامی الختر استان هرمزگان یا همان (رمازا) در گویش محلی هرمزگان که برای اولین بار بود پا به این مسابقات کشوری می نهاد بیشتر کسب تجربه نمود و بازیکنان روستایی ،روستاهای ملاجماتی و تالار که در این رشته حضور داشتند  در بین  هشت استان کشور در جایگاه ششم این دوره از مسابقات  قرار گرفتند

در تیر اندازی با کلانشینکف این علی میرزائی از روستای حکمی بود که توانست  تعجب رقیبان را که برایکسب  هر سه جایگاه اولی تا سومی حساب باز کرده بودند را  متعجب سازد و با کسب 97 امتیاز در جایگاه سوم کشوری در این دوره از مسابقات جنوب و جنوب غرب کشور قرار گیرد.

ولی در اسب سواری که گل سرسبد پنجمین دوره مسابقات فرهنگی و ورزشی یل ،تیر و تندربود بود و استان های لرستا ن ،چهارمحال بختاری و کهکولیه و بویر احمد  خود را برای کسب مدال هال اول تا سوم  این دوره از مسابقات  اماده می نمودند .

این  امیر حسینی حکمی جوان برمند  روستای حکمی از شهرستان  میناب  بود که  به نمایندگی از استان هرمزگان  سفیری شایسته بود تا   ستاره میدان لقب بگیرد و با پشت سر نهادن تمامی 15 اسب و سوارکاران زبده لرستانی و بویر احمدی  را در  خط پایان   در کورسی دیدنی و تماشایی  به نام خود و استان هرمزگان  ثبت نمای

د. در مراسم پایانی نیز با حضور مسئولین فدراسیون بازیهای بومی و محلی جمهوری اسلامی ایران ،مدیران ارشد استانی استان فارس و شهرستان سپیدان مدال ها ،احکام قهرمانی و جوایز نقدی  برترین های  این دوره از پنجمین جشنواره فرهنگی  ورزشی  یل ،تیر و تندر جنوب و جنوب غرب کشور به برترین ها اهداء گردید.  

رای دادن به این مورد
(1 رای)
منتشر شده در ورزشی
کد خبر: 1288

آخرین اخبار

با ما در تماس باشید

عضویت در خبرنامه سایت

حالت های رنگی

 

الکسا

پیج رنک

coolsocial.net minab-news.ir CoolSocial.net Badge